فروشگاه ایرانیکان
ساختار تپه های گنج و قدیمی
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

ساختار تپه های گنج و قدیمی

تپه های باستانی یا تومولوس روشهای مختلفی برای طراحی و ساخت داشت و طراحان از مدل ها و طرح های گوناگونی که الهام گرفته از مهندسی کواکب یا ستارگان ، لانه پرندگان یا حشرات مختلف زمینی دیگر بهره می جستند.اولین کاری که در هنگام ساخت تومولوس انجام می شود، انتخاب محل ساخت می باشد.
1- باید به آبی که در ساخت آن استفاده می شود نزدیک باشد. ( 2 تا 3 برابر مصالحی که در ساخت تومولوس از آن استفاده می شود، آب مصرف شده می باشد، از آنجایی که در دوران باستان حمل آب آسان نبوده، تومولوس ها باید در نزدیکی آب ساخته می شدند. )
2- زمین باید در مقابل زمین لرزه، رانش زمین و فرسایش خاک مقاوم باشد.
3- برای جلوگیری از دستبرد به تومولوس باید در نقاط مرتفع و در دید باشد. با تمام شدن رویه ژئوفیزیک نوبت ساخت بنا می باشد.
1- ابتدا فونداسیون اعمال میشود، فونداسیون از قلوه سنگ ها تشکیل می شود و همانند یک ستون، باید بنایی که در بالای آن خواهد آمد را به خوبی حفاظت کند.
2- به اندازه کافی سنگ بریده می شود، به محل مورد نظر حمل شده، و محل دفن جسد باز گذاشته می شود، و برای اینکه بتواند چندین تن سنگینی را تحمل کرده و فروریختگی نداشته باشد محاسباتی انجام میشود، همانطور که در عکس پایین دیده می شود، بر این اساس بنا می شوند که تمامی وزن به دیواره های جانبی تحمیل شود.

3- برای عرضه انواع هدیه و با توجه به اعتقادات، قربانی، در ورودی یک قربانگاه بنا می شود، بنای قربانگاه یک بنای سنگی هموار می باشد.
4- پس از اتمام روند بالا، با گذاشتن جسد و هدیه ها در اتاق، اتاق بسته می شد، برای جلوگیری از تاثیرپذیری اتاق از باران و برف، روی آن ابتدا با خاک رس پوشانیده شده، و در کناره هایش شن قرار داده می شود، این یک حالت انعطاف پذیری ایجاد می کند، روی این با قلوه سنگ های مختلف پر می شود و با توجه به ارزش فرد مرده ضخامت آن بیشتر میشود.
5- به منطقه خاک حمل میشود، این خاک به صورت گل درآورده شده، برای حفاظت از قلوه سنگها به روی آن ریخته می شود. ( 2 تا 3 برابر مصالحی که در ساخت تومولوس از آن استفاده می شود، آب مصرف شده، از آنجایی که در دوران باستان حمل آب آسان نبوده، تومولوس ها باید در نزدیکی آب ساخته می شدند.)
6- از منطقه مسکونی مربوط به پادشاه خاک به عنوان هدیه آورده می شد. این خاک ها نیز به همان صورت، گل شده و مالیده می شدند. این لایه همانطور که در عکس دیده میشود، از رنگهای مختلفی تشکیل میشود.
7- اگر قرار باشد تومولوس از سنگ ساخته شود، دوباره پس از ساخت اتاق، لایه محافظ روی آن اعمال می شده، این لایه به شکل کلید پروانه ای بوده، به شکل یک سنگ صاف یک سنگ کج ساخته می شد.برای سفت شدن مصالح از سنگ نمک استفاده می کردند.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 22 مهر 1397برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ