فروشگاه ایرانیکان
ارتباط از دود تا چت
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

ارتباط از دود تا چت

دود و آتش از وسایل اولیه ارتباطات محسوب می شود. از آتش در شب و از دود آتش در روز برای ارسال پیام استفاده می شد. نمونه معروف آن، سرخپوستان هستند كه با استفاده از قطع و وصل دود آتش، پیام های مختلف می فرستادند.
فریادزدن و بوق یكی دیگر از راه های ایجاد ارتباط در روزگار قدیم بوده است كه در جنگل ها كاربرد بیشتری داشت.
كبوترهای قاصد یا نامه بر از دیگر وسایل ارتباطی دنیای قدیم بود. این پرنده معمولاً از كبوترهای معمولی بزرگتر است. نوك این پرنده ها قوی تر و بال آنها بزرگتر از بقیه كبوترها است. كبوترهای قاصد توانایی زیادی در یافتن مقصد دارند. از حس قوی آنها در جنگ اول جهانی برای ارسال پیام های جنگی استفاده زیادی می شد. اختراع خط از دیگر تلاش های انسان برای ایجاد ارتباط بود. ظاهراً سومری ها عجله زیادی برای برقراری ارتباط با سایرین داشتند. مصریان نیز خط هیروگلیف را اختراع كردند.
ایرانیان باستان با استفاده از اسب و سوار تازه نفس (چاپار) نامه های دولتی را با سرعت به نقاط مختلف می رساندند. انگلیسی ها كه معمولاً در كپی برداری استاد هستند، از این روش اطلاع رسانی استفاده كردند و سیستم پست خود را بنیان نهادند. بعد از آنها آمریكایی ها از روش چاپار ایرانی كپی برداری كردند و با استفاده از اسب نژاد پونی، سیستم پستی به نام پونی اكسپرس در سال ۱۸۶۰ میلادی ایجاد كردند.
از دیگر روش های قدیمی كه از گذشته تا به حال همچنان باقی مانده، استفاده از نامه است.
نامه توسط اداره پست ارسال و دریافت می شود. كار اصلی شما این است كه مشخصات درست گیرنده و فرستنده، سایر مشخصات ضروری و چسباندن تمبر را بدرستی انجام بدهید تا از ارسال نامه خود مطمئن شوید. حواستان باشد، داخل پاكت نامه معمولی پول و طلا نگذارید. پست مالی، پست پیشتاز و اكسپرس، امنیت بیشتری برای ارسال و دریافت اشیای گرانبهای شما دارد.
همان طور كه خودتان بهتر می دانید، نوشتن لغات بر اساس موج الكتریكی، اساس و پایه تلگراف است. در سال ۱۷۹۲ «كلودچاپ» فرانسوی توانست ماشینی برای ارسال ۱۹۶ سیگنال به سایر نقاط اختراع كند. «ویلیام كوك» انگلیسی آن را كامل تر كرد، اما این «ساموئل مورس» بود كه علایم تلگراف را به صورت ۳نقطه ابداع كرد.
از دیگر ابزار مهم در ارتباطات رادیو است كه می تواند امواج خود را به فضا هم بفرستد.
«ماركونی» ایتالیایی نخستین مخترع رادیو بود. با نصب ترانزیستور توسط «ویلیام شوكلی» در سال ۱۹۴۸ این اختراع كامل تر و اندازه رادیو كوچكتر شد.
ماشین تحریر سرعت تحریر مطالب را بیشتر كرد. این وسیله به ۳ حالت انگشتی، الكتریكی و الكترونیكی وجود دارد. دستگاه دارای صفحه كلیدی است كه هر كلید ۲ كار یا ۲ حرف را به روی كاغذ نقش می زند.
تلفن هم كه ناگفته پیداست مهمترین وسیله ارتباط از زمان اختراعش تا به حال بوده است. كلمات گفته شده در این وسیله تبدیل به پالس الكتریكی می شود و این پالس ها در طول سیم حركت می كنند تا به تلفن دیگر كه مورد نظر است، برسند و در آن دستگاه موج رسیده دوباره تبدیل به صدا می شود.
تلفن بی سیم مشكل حركت كردن با تلفن را برای بعضی ها كه عادت به راه رفتن و حرف زدن دارند، حل كرد. این آزادی عمل را مدیون تكمیل شدن فناوری رادیویی هستیم. بعد از تلفن بی سیم، تلفن همراه به بازار آمد كه مقبول همگان واقع شد و به علت سادگی كاربری، خیلی زود توانست جای خود را در میان سایر تلفن ها باز كند. تلفن همراه در زمان حركت از منطقه ای به منطقه دیگر همچنان امواج را دریافت و ارسال می كند.
رایانه هم همان طور كه می دانید، در زندگی امروز ما نقش مهمی دارد كه با راه اندازی شبكه جهانی اینترنت و البته سیستم چت توانسته است فاصله ها را كوتاه و به تبادل فرهنگ ها كمك بیشتری كند.
@ganjur



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 8 بهمن 1397برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ